ISTE 1.c. Õpetajad edendavad õppijate refleksiooni koostöövahendite abil, et avaldada ja avardada õppijate kontseptuaalset arusaamist ja mõtlemist, planeerimist ning loomingulisi protsesse.
ISTE 1.c. viis kirjeldatud taset (1-5) õpetajate haridustehnoloogiliste pädevuste hindamismudelis:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Rakendab õppijatega vähemalt ühte refleksioonimeetodit. | Valib (ülesandest lähtuvalt) sobiva refleksioonimeetodi ja juhendab õppijaid selle rakendamisel. |
Juhendab õppijaid kaaslaste refleksioonide kommenteerimisel ja mõtestamisel. |
Analüüsib ja hindab õppijate refleksioone. | Suunab õppijaid oma kogemuste järjepideval, pikaajalisel ja süsteemsel reflekteerimisel, näiteks isikliku või rühma e-portfoolio abil. |
Antud pädevus kuulub ISTE õpetajate digipädevuste standardi 1. pädevuste plokki “Õppijate innustamine ja nende loovuse arendamine”: õpetajad kasutavad oma pedagoogilisi ja aineteadmisi ning digitehnoloogiat, et arendada õppijate õpioskusi, loovust ja innovatsiooni nii õpperuumis kui ka virtuaalsetes keskkondades.
Allikas: http://www.innovatsioonikeskus.ee/sites/default/files/ISTE/ISTE_NETS_T_2014.pdf
« Back to Glossary Index