ISTE 1.d. Õpetajad on teadmusloomes eeskujuks õpilastele ja kolleegidele, õppides koos nendega
erinevates füüsilistes ja virtuaalsetes keskkondades.
ISTE 1.d. viis kirjeldatud taset (1-5) õpetajate haridustehnoloogiliste pädevuste hindamismudelis:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Selgitab oma sõnadega, mis on teadmusloome ja kuidas see toimub digivahendeid kasutades. |
Juhendab õppijate individuaalset teadmusloomet ja omaloodud materjalide (teadmusobjektide) jagamist digitehnoloogia vahendusel. |
Juhendab õppijate koostöös toimuvat teadmusloomet veebikeskkonnas vähemalt ühe meetodi kohaselt. |
Valib ülesandest lähtuvalt sobiva teadmusloome meetodi ja juhendab õppijate koostööd selle rakendamisel. |
Suunab õppijaid enesejuhitavas koostöös teadmusloomet kavandama, dokumenteerima ja hindama ning demonstreerib tulemusi kolleegidele. |
Antud pädevus kuulub ISTE õpetajate digipädevuste standardi 1. pädevuste plokki “Õppijate innustamine ja nende loovuse arendamine”: õpetajad kasutavad oma pedagoogilisi ja aineteadmisi ning digitehnoloogiat, et arendada õppijate õpioskusi, loovust ja innovatsiooni nii õpperuumis kui ka virtuaalsetes keskkondades.
Allikas: http://www.innovatsioonikeskus.ee/sites/default/files/ISTE/ISTE_NETS_T_2014.pdf
« Back to Glossary Index