II MOODUL: Joonistusprogrammid ja animatsioon

Auditoorne töö (4 ak/h)

Teises moodulis tegeleme vabavaraliste veebipõhiste joonistusprogrammidega. Tutvume mitmete joonistamisäppidega tahvelarvutitele. Joonistame, arutleme võimaluste üle, kuidas programme õppijatega kasutada. Teise mooduli viimane teema on pusled. Tutvume puslede loomise programmidega ja loome puslesid joonistatud töödest ning fotodest, katsetame ka puslede loomise äppe. Teeme tutvust animatsiooni ja gif pildi loomisega.

ALATEEMA 1:  Veebipõhised joonistusprogrammid

– Programmide tutvustamine koolitaja poolt, näited
– Iseseisev joonistamine programmides koolitaja juhendamisel
– Nutiseadmesse äpi allalaadimine

– Kuidas kasutada joonistusprogramme õppijatega? (grupitöö)

Äpid joonistamiseks: 

Ülesanded kontaktkoolitusel (koolitaja valik):

  1. Joonista ühes programmis animeeritud pilt, kasutades taustaks fotot programmi galeriist. Saada töö enda e-posti, kopeeri ka link.
  2. Joonista ühes programmis animeeritud pilt, kasutades veebist leitud fotot. Saada töö enda e-posti, kopeeri ka link.
  3. Joonista nutiseadme ühes valitud äpis pilt.

ALATEEMA 2: GIF-pilt ja animatsioon

Animatsioon on liikumisillusioon, mis on loodud staatiliste piltide järjestikuse esitamisega.
Filmi tootmises tähendab see tehnikat, kus iga filmikaader on loodud ja töödeldud eraldi. Sellised kaadrid võivad olla tehtud arvuti abil, pildistades joonistust või maali või siis muutes järjest objekti asendit ning pildistades seda igas etapis. Kui need kaadrid kokku monteerida ja filmina taasesitada, tekib illusioon pidevast liikumisest.

ALATEEMA 3: Puslede loomine

– Tutvumine programmidega, oma joonistatud pildist puslemõistatuse loomine

Äpid pusle loomiseks:

  • Cut My Puzzle (Android) – enda joonistatud pildist või fotost pusle loomine, puslet tuleb kokku panna tahvlis, loeb aega
  • Jigsaw Puzzle Maker for Kids (Android) – enda joonistatud pildist või fotost pusle loomine, pildista ja pane kohe pusle kokku, puslet tuleb kokku panna tahvlis

Ülesanded kontaktkoolitusel (koolitaja valik):

  1. Loo pusle ühes programmidest, kasuta kursusel loodut.
  2. Jaga oma loodud pusle linki kursuslastega.
  3. Katseta ühte pusle loomise äppi.

-Kokkuvõte ja arutelu mooduli kohta
-Tagasiside

ISESEISEV KODUNE TÖÖ NR 2 (6 h):

  • Joonistusprogrammide kasutamine: tutvustage ühte programmi õppijatele ja looge seal ühistöö või vähemalt 3 õpilase individuaalne töö.
  • Looge lühike GIF-animatsioon koos õpilastega.