I kontaktpäev – Interaktiivsed õppemängud, nende koostamine ja kasutamine õppetöös.
(4 ak/h auditoorset tööd + 4 ak/h iseseisvat tööd)
Teema 1: Enesetutvustus ja kursuse eesmärgistamine
Ülesanne 1. Loosiratas – koosta lause, kus seod antud sõna IKT valdkonna või mängu teemaga. Enesetutvustus.
Teema 2: Interaktiivsete õppematerjalide ja -mängude kasutamine õppetöös
Mis on tõsimäng? 1 minuti loeng Tallinna Ülikooli tõsimängude dotsendilt Martin Sillaotsalt.
Ülesanne 2. Valik ainealaseid õppemänge ja interaktiivseid harjutusi katsetamiseks. Iseseisev töö.
http://muki.loremipsum.ee/
Sõnasarnasuse mäng: eesti sünonüümid
Digiloto
Chrome Music Lab
Tehete järjekord avaldises
Loodusteaduslikud mudelid põhikoolile
Seterra
Ülesanne 3. Digitaalsete õppematerjalide ja -mängude kasutamise ‘head ja vead’. Ajurünnak. Väitlus.
Teema 3: Veebipõhiste õppemängude loomise põhimõtted (kvaliteetse õppematerjali hindamiskriteeriumid)
Kriteeriumid (tuginevad LORI e. Learning Objective Review Instrument hindamismudelile) |
Vastavus (jah/ei) |
Õppimist toetav: õppematerjal vastab sihtrühma vajadustele ja õppekavale, on loodud kindla eesmärgiga, sobivas mahus ja selles on sõnastatud õpitulemused, mida õppijaid suunatakse tõhusalt omandama; |
|
Sisult kvaliteetne: õppematerjal moodustab sisulise terviku, on ainealaselt ja keeleliselt korrektne; |
|
Motiveeriv: õppematerjal on õppija jaoks kaasav, on raskusastmelt kui ka sisult eakohane, arvestab õppija eelteadmisi ja toetab õpioskuste arendamist; |
|
Kohandatav: õppematerjal sobib kasutamiseks erinevates õpisituatsioonides ja erineva taustaga õppijatega; |
|
Interaktiivne: õppematerjal võimaldab õppijal ise juhtida selle kasutamist ning saada õppimisele tagasisidet; |
|
Autoriõigusi järgiv: õppematerjal järgib autoriõiguse seadust (Allikas 10), sh sisaldab informatsiooni autori(te) kohta, teiste autorite materjalidele on korrektselt viidatud, soovitavalt on lisatud kasutamistingimused (nt Creative Commons litsents); |
|
Kasutajasõbralik: õppematerjal on struktureeritud, visuaalselt köitev, loob huvi ja äratab õpimotivatsiooni; on intuitiivselt navigeeritav ja sobiv ka erivajadustega õppijale; |
|
Tehniliselt korrektne ja ühilduv: õppematerjal on tehniliselt universaalne, seda on võimalik kasutada levinumate operatsioonisüsteemide, tarkvarade ja seadmetega; |
|
Leitav: õppematerjal on avalikustatud ja varustatud metaandmetega. |
Ülesanne 4. Digitaalse õppematerjali hindamine kriteeriumite alusel
Õppematerjal “Raamatukangelased” (Praktiline töö)
http://oppevara.hitsa.ee/kvaliteet/#hindamine
Teema 4: Interaktiivsete õppematerjalide loomine (sissejuhatus teemasse)
Ülesanne 5. Praktiline töö koolitaja juhendamisel – Learningapps.org keskkonnas konto loomine ja õppevaraga tutvumine.
Iseseisev töö (4 ak/h)
- Learningapps keskkonnas mängudega tutvumine ja salvestamine/süstematiseerimine oma kontol (min 20 õppemängu)
Lisalugemist:
Digiõpe alushariduses (Anu Peri)
Kuidas peaks lapsed arvutit kasutama? (tarbija24.postimees.ee)
Õpime mängides (Tiia Salm)
IKT õppekava läbiva teemana (Mart Laanpere)