V kontaktpäev

V kontaktpäev – Õppevara loomine. Tagasiside. 

(4 ak/h auditoorset tööd)
Teema 1: Staatilise õppevara loomine
Mängudest sagedamini tuleb meil luua töölehti, diplomeid, märkmepabereid, juhendeid jne. 
Milline roll on paberkandjal õppevaral (plussid ja miinused)? Ajurünnak.
Ülesanne 1. Töölehtede loomine ja kasutamine õppetöös (ristsõnad, bingo, diplomid ja tänukirjad, sudoku, keeleõppe töölehed, joonistamisülesanded, sõnasalatid). Praktiline töö koolitaja juhendamisel.
Erinevate töölehtede koostamine:
Flippity, juhend (A. Aavik) 
Näide:
Vanasõna õppimisest (T. Koitjärv)
Liveworksheets 
Näited:
Võluruudud – sõnamäng (T. Koitjärv)
eestikeelsed töölehed (erinevad õppeained)
The Teacher’s Corner, videojuhend (tasuta saab nüüdsest lisada vaid ühe clipart pildi)
Näited:
“Ilm”  ristsõna (T. Koitjärv)
“Raha” (T. Koitjärv)
“Oma kodu” video põhjal – paaride ühendamine (T. Koitjärv)
“Linnud” segiaetud tähed (T. Koitjärv)
“Juuli” lünktekst (T. Koitjärv)
Puzzlemaker
Näited:
“Koduloomad” (T. Koitjärv)
“Liikumine” (T. Koitjärv)
“Mürktaimed” (T. Koitjärv)
Bingomäng:
Bingobaker, videojuhend
Näide: 
Lugemise BINGO (lasteaiale)
Arvu koostis (I klass) mängida saab ka online
Valik keskkondi bingomängude koostamiseks:
http://bogglesworldesl.com/bingocards.htm (piltidega BINGO)
http://www.toolsforeducators.com/bingo/ (piltidega BINGO)
Diplomid, tänukirjad:
Urkunden – Generator
Certificatestreet, videojuhend
Printablecertificatemaker, videojuhend
Sudoku:
ABCteach, videojuhend
Keeleõppe töölehed lasteaiale:
Twistynoodle, videojuhend
Joonistamisülesanded:
Edupics, videojuhend
Sõnasalatid:
Suchselmaschine, videojuhend
Näide:
“Eesti kahepaiksed” (T. Koitjärv)
Armoredpenguin, videojuhend
Töölehed matemaatikatunniks:
Worksheetworks (Juhend – T. Salm)
Grundschulstoff (Juhend – T. Salm)
Math-Aids

Worksheetfun 
Väljaprinditavad pusled:
Tarsia (Juhend – I. Maadvere)
Teema 2:  Kursuse lõpetamine ja tagasisidestamine
Mängumärgid
Mängumärke kasutatakse motivatsiooni tõstmiseks või tagasisidestamiseks. Mängumärkide kasutamisel on vajalik selge ja kasutajasõbraliku süsteemi loomine (nt 5 sinist mängumärki annavad kokku ühe hinde “väga hea” või premeerivad millegi muuga, aga iga punane märk sööb ühe sinise ära ). Vaata näiteid.
Kuula Hans Põldoja ettekannet õpimärkidest.

Ülesanne 2. Koosta omale üks mängumärk ning tutvusta kaaslastele, miks tegid sellise valiku.
Lisalugemist:
Lihtsaid vahendeid matemaatika töölehtede loomiseks T. Salm
Vahendid töölehtede loomsieks keeleõppes T. Koitjärv